info@atrasgrass.com

نگهداری چمن مصنوعی

نگهداری از چمن مصنوعی

مهمترین نکته در نگهداری چمن مصنوعی، تمیزکردن و شستشوی منظم آن است. شستشوی چمن مصنوعی می‌تواند به وسیله آب ساده یا محلول‌های شستشوی مخصوص صورت بگیرد. همچنین، باید از آسیب‌ها و خراشیدگی‌ها و استفاده از وسایل تیز یا سنگین در روی چمن مصنوعی خودداری کنید. برای نگهداری اصولی  از چمن مصنوعی، بررسی و مراقبت از پایه‌ها و بستر زیرین نیز بسیار مهم است.

 نگهداری چمن مصنوعی در تابستان

برای نگهداری مناسب در این فصل می‌بایست آبیاری منظم را تأمین کنید تا چمن مصنوعی خشک نشود و یا سوختگی نداشته باشد. همچنین، از حشرات و علف‌های هرز جلوگیری کنید و در صورت لزوم از محصولات شیمیایی مورد تأیید استفاده کنید.

 نگهداری چمن مصنوعی در زمستان

برای نگهداری چمن مصنوعی در فصل زمستان ، جلوگیری از تجمع برف ، یخ و خراشیدگی  را در نظر بگیرید. همچنین، مدیریت آب و رطوبت بسیار مهم بود و پیشنهاد میشود از مواد شیمیایی مناسب استفاده کنید.

 

 

نگهداری از چمن مصنوعی

 شستشوی چمن مصنوعی

برای شستشو، می‌توانید از آب ساده یا محلول‌های شستشوی مخصوص استفاده کنید. همچنین، باید از محصولات شوینده مناسب،که به چمن مصنوعی آسیب نمی‌زنند استفاده کنید.

  • استفاده از آب شستشو: برای شستشوی چمن مصنوعی، از آب و مایعات شیمیایی قوی خودداری کنید، مگر اینکه توصیه شده باشد. آب گرم نیز میتواند بهترین گزینه باشد برای تمیز کردن ذرات موجود روی سطح چمن.
  • استفاده از برس مخصوص: برای تمیز کردن چمن، از برس مخصوص استفاده کنید که برای چمن مصنوعی طراحی شده است. این برس‌ها در بازار موجود هستند و می‌توانید از آنها برای برداشتن ذرات زباله و تمیز کردن سطح چمن استفاده کنید.
  • رعایت توزیع آب: در هنگام شستشو  توزیع آب را به طور یکنواخت روی سطح چمن تأمین کنید. از استفاده از فشار آب بالا یا نزدیکی خیلی زیاد آب به سطح چمن خودداری کنید زیرا ممکن است به الیاف آسیب برساند.
  • خشک کردن مناسب: پس از شستشو، مطمئن شوید که چمن به طور کامل خشک شود. رطوبت باقی‌مانده می‌تواند باعث رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها شود و ممکن است به سطح چمن آسیب برساند.
  • رعایت دستورالعمل تولید کننده: همیشه دستورالعمل‌های تولید کننده چمن مصنوعی را مطالعه کنید و راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی که برای نگهداری و شستشو ارائه می‌دهند را رعایت کنید.

نگهداری چمن مصنوعی زمین فوتبال

نگهداری چمن مصنوعی زمین فوتبال نیاز به دقت بیشتری دارد، زیرا این زمین‌ها معمولاً شدت استفاده بیشتری نسبت به سایر مکان‌ها دارند. برای نگهداری مناسب زمین فوتبال، باید به طور منظم آن را تمیز کرده و از خراشیدگی‌ها و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد. همچنین، باید نگهداری منظم از لایه‌های زیرین چمن مصنوعی را هم در نظر بگیرید، چرا که این لایه‌ها نقش مهمی در پایداری و کیفیت زمین فوتبال دارند. چمن های زمین فوتبال انواع مختلفی دارند که می توانید در فروشگاه اترس گرس، قیمت چمن مصنوعی و انواع آن را مشاهده کنید.

5 نکته مهم نگهداری چمن مصنوعی

عوامل زیادی هستند که میتوانند باعث خرابی یا آسیب به چمن مصنوعی شوند برای نگهداری اصولی باید به این 5 مورد توجه کنید :

  • فشار و تردید: اگر چمن مصنوعی در محلی نصب شده باشد که معرض استفاده سنگین و فشار مکرر است، مثلاً در پارک‌ها یا زمین‌های ورزشی، فشارهای مکرر می‌توانند باعث تردید الیاف و تخریب ساختار چمن شوند.
  • خشکی و کم آبی: در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند یا در فصول گرم و خشک، عدم تأمین آب کافی برای سطح چمن مصنوعی می‌تواند باعث خشک شدن و ریزش الیاف آن شود و کیفیت ظاهری را کاهش دهد.
  • حرارت بالا: در مناطق با دماهای بالا، مواد ساختاری چمن مصنوعی ممکن است در طی روزهای گرم نرم شوند و تغییر شکل دهند، که این می‌تواند باعث تغییر در ظاهر و کیفیت آن شود.
  • مواد شیمیایی نامناسب: استفاده از محصولات شیمیایی نادرست برای تمیز کردن چمن مصنوعی می‌تواند باعث تغییر رنگ، سوختگی و آسیب به الیاف آن شود.
  • آلودگی و ذرات زباله: در صورتی که سطح چمن مصنوعی به طور منظم پاک نشود و ذرات زباله، برگ‌ها و سایر آلودگی‌ها روی آن رسوب کنند، ممکن است باعث کاهش تنفس الیاف و تخریب آن شوند.
  • جلوگیری از استفاده از آتش و مواد سوزان: چمن مصنوعی از مواد پلاستیکی ساخته شده است واگر در معرض آتش قرار بگیرد آسیب دیده و حتی ممکن است آتش بگیرد. بنابراین، هنگام استفاده از چمن مصنوعی، استفاده از آتش، سیگار، مواد سوزان و اشیای داغ بر روی سطح آن خودداری کنید.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از فرصت خرید ویژه الان استفاده کنید.🎁